Tak było

Świąteczny koncert
Świąteczny koncert

Już po raz dziesiąty Rada i Zarząd Dzielnicy Śródmieście miały przyjemność zaprosić mieszkańców dzielnicy na wyjątkowy świąteczny koncert, który odbył się 9 grudnia 2018 w Teatrze Syrena przy ul. Litewskiej 3.   

więcej::.
Śródmieście gra dla życia
Śródmieście gra dla życia

30 czerwca 2018 r. w Klubie Palladium odbył się koncert finałowy dziesiątej, jubileuszowej edycji akcji „Śródmieście gra dla życia”, podczas której wraz z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa zebraliśmy 800 litrów krwi.

więcej::.
Dzień Pamięci Starówki
Dzień Pamięci Starówki

Złożenie kwiatów i zapalenie zniczy w miejscach pamięci, wysłuchanie wspomnień uczestników Powstania Warszawskiego, uroczystość przy głazie znajdującym się przy ul. Kilińskiego, a także muzyczne widowisko pt. "Tu Polska" - tak razem z mieszkańcami śródmieścia już po raz 26. obchodziliśmy Dzień Pamięci Starówki, przypadający co roku 13 sierpnia.

więcej::.

Muzyka współczesna nie gryzie

Muzyka współczesna nie gryzie

Oto człowiek, czyli dokument współczesności, konwersja i poszukiwanie idealnego dźwięku oraz hiperrealizm z DNA i fazą REM to główne tematy spotkania z cyklu „Muzyka współczesna nie gryzie”, którego gościem 11 października była kompozytorka Agnieszka Stuglińska.
 
Agnieszka Stuglińska jest absolwentką w klasie kompozycji prof. Krzysztofa Olczaka w Akademii Muzycznej w Gdańsku. Studiowała też w Hogeschool voor Wetenschap & Kunst Lemmensinstituut w Leuven, oraz jako stypendystka Rządu Belgijskiego u prof. Luca van Hove w Królewskim Konserwatorium w Antwerpii. Ukończyła także Podyplomowe Studia Muzyki Filmowej Komputerowej i Twórczości Audiowizualnej  na Akademii Muzycznej w Łodzi.
Jest laureatką konkursu kompozytorskiego „CCO Composers Showcase” w Ithaca, NY, USA;  „Musiconversations” w Teksasie, USA; 46tego Konkursu im. Tadeusza Bairda; konkursu na utwór multimedialny dla festiwalu music@venture, Belgia. Uczestniczka 4-letniego programu promocji młodych kompozytorów Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego.
 Artystka chętnie podejmuje współpracę z reżyserami, fotografami, designerami, wizualistami i choreografami tworząc różnego rodzaju projekty multimedialne.
Jej utwory znalazły się na wielu koncertach w repertuarze:  Kwartludium, Lutosławski Piano Duo, Neoquartet, Prometheus ensamble, I Solisti del Vento, Elise Artoisenet & Marie Noelle Betce Piano Duo, Śląska Orkiestra Kameralna, Warsaw Contemporary Ensemble, Lux:NM, Kwadrofonik, Cayuga Chamber Orchestra, Orkiestra Kameralna PROGRESS.
Regularnie prowadzi warsztaty dla młodzieży, dzieci i dorosłych (m.in. warsztaty: Tworzenia ilustracji muzycznych do baśni i legend skandynawskich, kaszubskich i kurpiowskich; Poszukiwania Rytmu, Melodii i Harmonii w naturze miasta, przyrody, człowieka; Słuchania )
 
Dla Agnieszki Stulgińskiej najciekawszą cechą muzyki współczesnej jest możliwość porzucenia dotychczasowych konwencji i reguł komponowania. Wyzwolenie od nich pozwala na maksymalne zbliżenie się do prawdziwego życia, także w jego podstawowym, biologicznym znaczeniu. Własną twórczość kompozytorka traktuje niemal jak pracę dokumentalisty, a w swoistym hiperrealizmie posuwa się daleko, przekładając np. częstotliwości fal mózgowych na rytm i wysokość dźwięku.
 
Spotkanie poprowadziła Małgorzata Kołcz - absolwentka klasy kontrabasu gdańskiej AM oraz filologii klasycznej poznańskiego UAM. Jest kameralistką i muzykiem orkiestrowym. Zajmuje się również wykonywaniem muzyki eksperymentalnej.
Aktywnie działa na rzecz upowszechniania muzyki poważnej i jej twórców, projektując i organizując wydarzenia promujące kulturą wyższą. Jest współtwórcą m.in.: projektu scenicznego „Audio Stage”, warszawskich „Letnich Festiwali Nowego Miasta”, festiwalu „Muzyka Słów Zbigniewa Herberta”. Współpracowała m.in. z festiwalami „Warszawska Jesień” i „Audio Art”.
 
 
***
 
Odbywające się w ramach cyklu „Muzyka współczesna nie gryzie” spotkania z polskimi kompozytorami miały na celu propagowanie muzyki współczesnej i jej twórców poprzez ukazywanie ich w szerszych kontekstach kulturowych i społecznych, przy zastosowaniu nowoczesnych technik prezentacji. Spotkania te przygotowywały również słuchaczy do świadomego odbioru muzyki powstającej obecnie, a w Roku Oskara Kolberga pokazywały związki muzyki współczesnej z twórczością ludową i tradycyjną.
 
***
 
Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej (www.ptmw.art.pl) powstało w 1923 r.
Jego współzałożycielem i pierwszym prezesem był Karol Szymanowski. PTMW jest członkiem Międzynarodowego Towarzystwa Muzyki Współczesnej (ISCM), organizacji afiliowanej przy UNESCO, zrzeszającej ponad 40 państw.
Towarzystwo zajmuje się między innymi popularyzacją najnowszej twórczości kompozytorskiej i promocją polskiej muzyki za granicą. Jego członkami są wybitni kompozytorzy, wykonawcy, muzykolodzy oraz miłośnicy nowej muzyki.
 
***
 
Organizator: Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej
Współfinansowanie: Dzielnica Śródmieście m.st. Warszawy
Współpraca: Art Deco Group, PEDAGOGIUM Wyższa Szkoła Nauk Społecznych
Patroni medialni: Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC, Wawcity.pl, Cameralmusic.pl

 









RODO

© 2010-2018 Wydział Kultury i Promocji dla Dzielnicy Śródmieście Urzędu m.st. Warszawy
Wszelkie prawa zastrzeżone
Projekt & cms: www.zaler.pl