Tak było

Świąteczny koncert
Świąteczny koncert

Już po raz dziesiąty Rada i Zarząd Dzielnicy Śródmieście miały przyjemność zaprosić mieszkańców dzielnicy na wyjątkowy świąteczny koncert, który odbył się 9 grudnia 2018 w Teatrze Syrena przy ul. Litewskiej 3.   

więcej::.
Śródmieście gra dla życia
Śródmieście gra dla życia

30 czerwca 2018 r. w Klubie Palladium odbył się koncert finałowy dziesiątej, jubileuszowej edycji akcji „Śródmieście gra dla życia”, podczas której wraz z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa zebraliśmy 800 litrów krwi.

więcej::.
Dzień Pamięci Starówki
Dzień Pamięci Starówki

Złożenie kwiatów i zapalenie zniczy w miejscach pamięci, wysłuchanie wspomnień uczestników Powstania Warszawskiego, uroczystość przy głazie znajdującym się przy ul. Kilińskiego, a także muzyczne widowisko pt. "Tu Polska" - tak razem z mieszkańcami śródmieścia już po raz 26. obchodziliśmy Dzień Pamięci Starówki, przypadający co roku 13 sierpnia.

więcej::.

Post soviet

Post soviet

Pracownia Duży Pokój, ul Warecka 4/6, zaprosiła na wystawę dzieł Oksany Pyzh, którą można było podziwiać do  27 września. W swych pracach artystka pragnęła ukazać aktualny proces tracenia znaczenia takich pojęć, jak granice i terytorium państwowe. Wystawa była dofinansowywana przez Dzielnicę Śródmieście.

Wystawa składała się z grafik przedstawiających krajobrazy postradzieckie. Jednym z nich była „Mapa fizyczna rozpadu Związku Radzieckiego”, która została wykonana z ponad pięćdziesięciu tysięcy kropek. W każdą kropkę wpisana została litera, a wszystkie litery razem tworzą tekst Porozumienia Białowieskiego z 1991 roku, który sankcjonował rozpad Związku Radzieckiego na niezależne państwa.

Grafika wyłącznie na poziomie formalnym jest mapą fizyczną. Tworzący ją system kropek uniemożliwia odczytanie jej jak zwyczajnej mapy — nie można odnaleźć na niej granic państw, nie da się oszacować skali ani odnaleźć konkretnych miejsc.

Użyty w pracy tekst Porozumienia Białowieskiego, został celowo zniekształcony, tak by niemożliwym było jego odczytanie. Podobnie w rzeczywistości, umowa funkcjonuje czysto abstrakcyjnie. Jeśli deklarowany kształt z dokumentu nie zostałby naruszony, wojna w Donbasie nigdy by się nie rozpoczęła, a półwysep krymski nie byłby okupowany.

Inna praca wskazywała na zmienność geopolitycznej rzeczywistości, która formalnie jest stabilizowana licznymi umowami międzynarodowymi, a faktycznie nieustanie naruszanej aktami agresji. Artystka, nawiązując do poprzednich swoich prac i użytych w nich środków wyrazu zastąpiła litery, tworzące treść umów międzynarodowych na abstrakcyjne znaki graficzne, uwydatniając tym samym pozorność ich realnego wpływu na rzeczywistość.

Oksana Pyzh - urodzona w 1989 na Ukrainie. W latach 2005 – 2011 studiowała na kierunku architektura i uzyskała dyplom magistra. Finalistka konkursu dla Młodych Ukraińskich Artystów (MUHI) oraz laureatka Rosyjskiego Tygodnia Sztuki. Brała udział w licznych wystawach indywidualnych i zbiorowych. Rezydentka Dukley European Art Community oraz DEC Art Residency.
 

 









RODO

© 2010-2018 Wydział Kultury i Promocji dla Dzielnicy Śródmieście Urzędu m.st. Warszawy
Wszelkie prawa zastrzeżone
Projekt & cms: www.zaler.pl