Tak było

Dzień Pamięci Starówki
Dzień Pamięci Starówki

Złożenie kwiatów i zapalenie zniczy w miejscach pamięci, wysłuchanie wspomnień uczestników Powstania Warszawskiego, uroczystość przy głazie znajdującym się przy ul. Kilińskiego, a także muzyczne widowisko pt. "Warszawo ma" - tak razem z mieszkańcami śródmieścia już po raz 27. obchodziliśmy Dzień Pamięci Starówki, przypadający co roku 13 sierpnia.

więcej::.
Śródmieście gra dla życia
Śródmieście gra dla życia

6 lipca 2019 r. w Klubie Palladium odbył się koncert finałowy jedenastej edycji akcji „Śródmieście gra dla życia”, podczas której wraz z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa zebraliśmy 803 litry krwi.

więcej::.
Betlejem w Syrenie
Betlejem w Syrenie

W sobotę 7 grudnia 2019 r. w Teatrze Syrena mieszkańcy dzielnicy Śródmieście mogli podziwiać widowisko muzyczne „Do Betlejem – oratorium na Boże Narodzenie”. 

więcej::.

Śródmiejskie kolędowanie

Śródmiejskie kolędowanie

28 grudnia w Kościele Ewangelicko-Augsburskim Świętej Trójcy, pl. St. Małachowskiego 1,  wysłuchaliśmy „A Ceremony of Carols” Benjamina Brittena oraz kolęd skomponowanych przez Stanisława Moniuszkę, Feliksa Nowowiejskiego, Włodzimierza Sołtysika, Antoniego Uruskiego i Johna Ruttera. Koncert finansowała Dzielnica Śródmieście. Obowiązywał wstęp wolny.

 

Sara Rosłon – harfa

Alicja Gala – sopran
Małgorzata Romańska – sopran


Chór Kameralny „In Laetitia”
Barbara Kucharczyk – dyrygent

 

Organizator koncertu: Stowarzyszenie „In Laetitia”

www.InLaetitia.pl

 


Utwór Benjamina Brittena A Ceremony of Carols oparty jest na tekstach w większości anonimowych twórców angielskich XIV i XV wieku. Poezja ta została opatrzona w 1942 r. przez kompozytora muzyką stylizowaną na muzykę średniowieczną. Jedynym instrumentem towarzyszą¬cym jest harfa, która nadaje utworowi niepowtarzalny koloryt. Z zestawienia dwóch muzycznych epok wyłania się oryginalne dzieło o charakterze sakralnym, jednak zupełnie niepodobne do tego co nazywamy kolędowaniem. Jest to obrzęd śpiewania utworów o charakterze bożonarodzeniowym. Jest atrakcyjne muzycznie i wizualnie – śpiewacy wkraczają przed ołtarz w ceremonialnej procesji śpiewając łaciński introitus Hodie Christus natus est (Dziś narodził się Chrystus – tłum. polskie; to antyfona do hymnu Magnificat przeznaczona w Liturgii Godzin na nieszpory w Boże Narodzenie) po czym następują kolejne części opowiadające w języku staroangielskim o Bożym Narodzeniu.


CHÓR KAMERALNY „IN LAETITIA” 
Powstał w lutym 2016 r. Chór tworzą warszawiacy, którzy pragną realizować swoje pasje muzyczne. W repertuarze chóru są utwory m.in. Mikołaja Gomółki, Benjamina Brittena („A Ceremony of Carols”), Kurta Bikkembergsa, Mariana Sawy, Stanisława Szczycińskiego, Stanisława Moryty, Ola 
Gjeilo, Jacquesa Arcadelta, Jana Maklakie¬wicza („Msza polska”), Igora Strawińskiego, Jana Sebastiana Bacha („Pasja wg św. Jana” i „Jesu, meine Freude”), Stanisława Moniuszki („IV Litania Ostrobramska”) czy Józefa Świdra. Od samego początku dyrygentem chóru jest Barbara Kucharczyk. Organizacją prac Chóru Kameralnego „In Laetitia” zajmuje się Stowarzyszenie „In Laetitia”. W listopadzie 2019 r. zespół zajął 3. Miejsce w kategorii chóry kameralne podczas XIV Międzynarodowego Festiwalu Varsovia Cantat. 

 

BARBARA KUCHARCZYK 
Ukończyła Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina na kierunku dyrygentu¬ra chóralna oraz PSM II st. im. J. Elsnera w Warszawie w klasie śpiewu solowego. Od 2011 r. korepetytor emisji głosu w Grodzi-skim Chórze „Bogorya”. W 2013 r. prowadziła Zespół Wokalny „Pro Anima”, z którym zdobyła I miejsce na VI Ogólnopolskim Konkursie Pieśni Pasyjnej w Bydgoszczy; w latach 2013-2016 dyrygent Chóru „Anthemis”, z którym zdobyła II miejsce na XVII Regionalnym Przeglądzie Kolęd i Pastorałek w Pruszkowie. W roku szkolnym 2017/2018 dyrygent chó¬ru w Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. W. Lutosławskiego w Pruszkowie. Od 2016 r. dyrygentka Chóru Kameralnego „In Laetitia”, z którym przygotowała i wyko¬nała m.in. „A Ceremony of Carols” Benja¬mina Brittena, „Mszę Polską” Jana Maklakiewicza, „IV Litanię Ostrobramską” Stanisława Moniuszki  oraz „Pasję wg św. Jana” i „Jesu, meine Freude” Jana Sebastiana Bacha.

 









RODO

© 2010-2019 Wydział Kultury i Promocji dla Dzielnicy Śródmieście Urzędu m.st. Warszawy
Wszelkie prawa zastrzeżone
Projekt & cms: www.zaler.pl